Start NaGranie – nowatorskie rozwiązanie TAGMAX wkracza do Trójki

Tagmax wprowadza innowację na światową skalę w talent show Polskiego Radia
Muzyczne talent show Programu 3 Polskiego Radia „Start NaGranie” to pierwszy w historii konkurs, w którym będzie można głosować na jego uczestników, kupując ich muzykę bezpośrednio z poziomu nagrania online. Innowacyjne rozwiązanie konkursowe wdrożył polski startup – interaktywna platforma video Tagmax. Emisja pionierskiego show ruszy 5 października na antenie „Trójki” i online.
Wdrożona przez Tagmax innowacyjna mechanika głosowania pozwala na interakcję typu ‘one-click’, wprost z poziomu nagrań publikowanych w formie video – w nich publiczność będzie oddawała głosy, kupując utwory konkursowe, a dochód trafi do rąk wykonawców” – wyjaśnił Bartosz Jastrzębowski z platformy Tagmax, który jest również twórcą konkursu i reżyserem jego odcinków.
W talent show, w którym główną nagrodą jest nagranie i wydanie albumu w Agencji Muzycznej Polskiego Radia, mogą brać udział debiutujący soliści i zespoły. Przesłuchania uczestników, organizowane w Studio Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej przed jury i publicznością, będą prezentowane na antenie „Trójki”, na portalu polskieradio.pl i w mediach społecznościowych.
To pierwsze w historii talent show o takiej formule. Stosując najnowsze technologie nie tylko zaangażuje słuchaczy i internautów we wspieranie swoich faworytów, ale też pozwoli artystom zgromadzić środki na realizację swoich autorskich pomysłów. Wierzę, że wspólnie wyznaczamy właśnie nową jakość w interakcji z odbiorcami. Chcemy jednocześnie, aby był to konkurs, który w autentyczny sposób pomoże wydobyć przyszłe diamenty polskiej muzyki“ – powiedział Wiktor Świetlik, dyrektor i redaktor naczelny Programu 3 Polskiego Radia.

Możemy śmiało powiedzieć, że tym konkursem Polskie Radio wyznacza kierunek rozwoju – tak radia online, jak i konkursów talentów. Cieszymy się niezmiernie, że możemy wspólnie z ‘Trójką’ wprowadzać nową jakość interakcji z odbiorcami. Dzięki zastosowaniu naszej platformy, głosowanie w konkursie będzie atrakcyjniejsze, uczestnicy będą mogli monetyzować swój udział w show i zagwarantuje to im wzrost interakcji online” – wyjaśnił Radosław Sosnowski z platformy Tagmax.
Współtworząc z Polskim Radiem nowy format konkursu, chcieliśmy znaleźć płaszczyznę do komunikacji z młodymi ludźmi. Ich pasje muzyczne, wywołane poprzez eter radiowy, stają się widoczne w sieci. ‘Trójka’ jest gwarantem jakości muzycznej, jury to profesjonaliści w każdym calu, a internet pomaga być tuż przy artystach i ich twórczości. To tam jest ich publika. A ‘Start NaGranie’ to pierwszy konkurs radiowy realizowany w technice wideo do internetu” – podkreśla Bartosz Jastrzębowski.
Nabór do „Start NaGranie” ruszył 12 września i będzie trwać do końca października. Artyści będą prezentowali wyłącznie własny repertuar, wykluczone jest wykonywanie coverów. Jury konkursu dopuści spośród zgłaszających 35 uczestników, którzy wezmą udział w eliminacjach – te będą emitowane w pierwszych odcinkach programu, gdzie głosami jury jeden z wykonawców będzie mógł zaprezentować się w poniedziałkowych audycjach Tomasza Żądy „Trójka Żąda debiutów”. Następnie odbędą się półfinały, w których publiczność będzie mogła, kupując muzykę uczestników online, głosować na nich. W finale – 21 grudnia – laureata spośród trzech najlepiej sprzedających swoją muzykę wykonawców wybierze jury.