PUSTY KOSZYK? NIE U NAS

Ponad 90 milionów kont miesięcznie angażuje się już we wprowadzoną latem funkcję Shopping in Stories na Instagramie. Takie platformy jak Facebook czy właśnie Instagram, wprowadzając narzędzia dla handlowców, rzucają wyzwanie liderom e-handlu pokroju Shopify czy Woocommerce. Nic, tylko wziąć popcorn i przyglądać się rozwojowi sytuacji. A mówiąc poważnie – czekamy, kiedy YouTube, Facebook czy Instagram zabiorą się za zakupy via wideo. Tymczasem u nas… to już działa.

Dziś, oglądając fascynujące historie swoich ulubionych marek ludzie mogą niemal jednocześnie kupić interesujące ich produkty – wystarczy po prostu w nie kliknąć. Już samo zaangażowanie Instagrama czy Facebooka, jako platform społecznościowych, w tagowanie i sprzedaż bezpośrednią niezwykle podbudowuje nasze morale.

Idąc dokładnie tym samym tropem, rozwinęliśmy na nowo popularny w latach 80. ubiegłego wieku skrót „VHS” – tym razem jako Video Hype Shopping. Cytując Sarah Perez z Techcrunch: „Tagging videos, then is an obvious, if long past due, next step – and one that can drive increased engagement (…)” – cieszymy się, że w końcu ktoś otwarcie wypowiada słowa, które od lat rozbrzmiewają w Tagmax.

 

fot. The Wedding Shop

 

Będąc pierwszymi, którzy wprowadzili możliwość bezpośredniego kupowania w wideo z poziomu tagów, wiemy, że gwarancją skuteczności tego rozwiązania jest zasada „one-click buy”. Zarówno Instagram, Facebook, jak i Snapchat, wprowadzając możliwość zakupu w swoje nowe funkcje, opierają się na linkowaniu do podstron sprzedawców. Takie rozwiązanie uniemożliwia konsumentowi łatwy i szybki zakup, nierzadko nie wynika z tego nic poza porzuconym koszykiem i… kolejnymi wydatkami sprzedawcy, tym razem na e-mail marketing (czytaj: na „dobijanie się” do właścicieli porzuconych koszyków). My wiemy, że skrócenie ścieżki zakupowej to podstawa skutecznej sprzedaży online – z tej prostej przyczyny zakupy dokonywane na naszej platformie są bezpośrednio w materiale wideo, bez żadnych przekierowań. I możemy powiedzieć jeszcze raz: u nas to już działa 🙂

Ukłony!
Tagmax, ekipa Video 4.0